Przedszkole Chatka z językiem angielskim jest miejscem, gdzie, zgodnie z metodą Montessori, pomagamy Dziecku odkryć Jego prawdziwą naturę. W atmosferze bezpieczeństwa tworzymy społeczność Montessori, której celem jest rozwój Dzieci, Nauczycieli i Rodziców. Chatka powstała w 2008 roku. Spełniamy najwyższe międzynarodowe standardy montessoriańskie. Mamy akredytację IMC – Międzynarodowej Rady Montessori. Nasz blog jest przestrzenią, gdzie chcemy dzielić się naszym wieloletnim doświadczeniem w pracy z Dziećmi metodą Montessori poruszając tematy bliskie Dzieciom i ich Rodzicom. Pytania, na które odpowiadamy w blogu obejmują tematy, którymi żyjemy na co dzień:) Zaczynamy! Społeczność montessoriańską tworzą Dzieci, Nauczyciele i Rodzice. W centrum naszej uwagi jest Dziecko z jego potrzebami. Dotyczy to również potrzeb podstawowych, czyli na przykład jedzenia. Maria Montessori – naukowiec, lekarz, pedagog – była […]
MONTESSORI ZA I PRZECIW Metoda Montessori dla dzieci wzbudza sporo kontrowersji. Rodzice, którzy z natury rzeczy troszczą się o własne dziecko i chcą, aby środowisko przedszkolne było najlepsze z możliwych, zastanawiają się, czy przedszkole Montessori jest odpowiednim miejscem dla ich pociechy. Padają więc pytania: Co to znaczy „Podążanie za dzieckiem” – czy wtedy rodzic powinien odpowiadać na wszelkie prośby swojej pociechy? Czy metoda Montessori dla dzieci zakłada, że nauczyciel jedynie ogranicza się do roli obserwatora, a dziecko wtedy buduje swoją samodzielność? Dlaczego materiały rozwojowe Montessori nie zawierają atrakcyjnych zabawek? W warszawskim przedszkolu Chatka na Ursynowie przy rekrutacji do przedszkola zawsze zapraszamy rodziców do obserwacji autentycznej pracy Montessori zanim zaczniemy rozmawiać o tym, jak funkcjonuje nasza społeczność oraz czy właśnie […]
Cieszymy się z tego, że Dzieci mają w Chatce możliwość podejmowania samodzielnych decyzji przy okazji spełniania jednej z podstawowych potrzeb człowieka, to znaczy zaspokajania głodu. Podążając za pedagogiką Montessori, ważne jest dla nas, aby Dziecko umiało samodzielnie nakładać na talerz jedzenie, posługiwać się sztućcami, nalewać sobie wodę do szklanki. Tego uczymy w pierwszych miesiącach pobytu w przedszkolu. Oczywiście, gdy Dziecko jest jeszcze niepewne w jedzeniu posiłków – pomagamy do momentu, gdy stanie się samodzielne. Po pewnym czasie Dzieci nie tylko samodzielnie jedzą posiłki, ale potrafią również przygotować danie według prostego przepisu 🙂 Jednym z ważnych doświadczeń Rodziców, których zapraszamy na poranną obserwację naszej pracy jest śniadanie. W sali widać nakryty stolik z atrakcyjnie podanym jedzeniem. Rodzice widzą, jak młody, na […]