Sala w przedszkolu Montessori wygląda nietypowo.
Widać, że przedmioty są tam umieszczone według określonego porządku.
W jednym miejscu widać litery, krótkie teksty, przedmioty do pisania.

Pięciolatek w Chatce pochłonięty pisaniem liter
Obok jest kącik matematyczny z cyframi na tabliczkach,
liczydłem, grami liczbowymi, działaniami.

Sześciolatek z Grupy Żółtej dodaje liczby czterocyfrowe
Niedaleko widać globus i puzzle.
Są to mapy, zwierzęta, rośliny, flagi państw Europy.

Pięcioletnia Dziewczynka poznaje kraje Europy
Kolejny dział przypomina dom.
Jest tam mały zlew z suszarką do naczyń,
mini kuchnia, gdzie czekają owoce i warzywa,
z których Dzieci mogą zrobić sałatkę,
a potem zmyć naczynia i odłożyć na miejsce.

Marchewka osobiście obrana smakuje inaczej:)
Jest miejsce do pastowania butów,
przybory do szycia, ścierka do kurzu,
szczotka do zamiatania podłogi.

Czyszczenie butów może być niezłą zabawą!
W Chatce bardzo chętnie zapraszamy Rodziców
oraz innych gości do obserwowania społeczności dziecięcej.
Od razu widać, że sala jest ich miejscem – są jej gospodarzami!
Dzieci same wiedzą, jak i kiedy po sobie posprzątać, zmyć naczynia.
Podejmują decyzje, z jaką pomocą będą danego dnia pracować.

Gdy zapraszamy do Chatki Rodziców – Dzieci są gospodarzami:)
Nauczyciel jest liderem tej społeczności, więc czuwa,
pokazuje nowe pomoce konkretnym Dzieciom,
wspiera Dzieci, które tego potrzebują
Pracuje tak, aby to Dziecko miało poczucie sukcesu.

Rozmawiamy po angielsku – wspólnie nazywamy miny i minki:)
W atmosferze bezpieczeństwa i sprawczości Dzieci otwierają się.
Mają przestrzeń do uzewnętrznienia tego, jak widzą świat,
a w swojej percepcji są nieprawdopodobnie kreatywne!

Dziewczynka podzieliła się refleksją z zajęć o Afryce
Na co dzień radujemy się bogactwem twórczości dziecięcej,
którą ufnie się z nami dzielą.
Powstają więc dzieła sztuki plastyczniej,

Dzieci w każdej chwili mogą skorzystać ze sztalugi.
kulinarnej,

Dzieci właśnie kończą samodzielnie przygotowywać sałatkę grecką:)
hafciarskiej,

Samodzielnie wyszyta i podpisana praca – dzieło sześciolatka
oraz każdej dziedziny, którą tylko dziecięca wyobraźnia może podsunąć:)

Ulubione figury geometryczne:)
Swoją nieograniczoną inwencję Dzieci pokazują,
pisząc własne książki,
współtworząc przedstawienia z Nauczycielami,
wymyślając tańce, proste rymowanki.

Dziewczynka tworzy książkę o budowie kota
Zadziwiający jest kontrast pomiędzy prostotą wyposażenia sali,
a efektami pracy metodą Montessori.
Ważne jest, abyśmy rzeczywiście wniknęli w potrzeby Dzieci
i nieustannie na nie odpowiadali.
Dobrze praktykowana Pedagogika Montessori
jest nieustannym źródłem inspiracji nie tylko dla Nauczycieli,
ale także dla Rodziców prawdziwie zaangażowanych
w odkrywanie świata razem z Dziećmi.